Drinking for Holland
http://forum.drinkingforholland.com/

Verstappen met van Merksteijn Motorsport naar LMS en Le Mans
http://forum.drinkingforholland.com/viewtopic.php?f=7&t=1104
Page 2 of 3

Author:  Stranger [ Fri Dec 28, 2007 22:24 ]
Post subject: 

LangTall wrote:
Zwembadje? Welk zwembadje?

Vaker op de campings komen Stranger, zwembadjes mogen al 2 jaar niet meer. ;)
Weet ik...bedoelde ook een bepaalde badgast in 2005 ;)

Author:  il Cavallino [ Fri Dec 28, 2007 23:57 ]
Post subject: 

LangTall wrote:
Zwembadje? Welk zwembadje?

Vaker op de campings komen Stranger, zwembadjes mogen al 2 jaar niet meer. ;)

@Pieter: Denk dat je daar gelijk in hebt, maar het is dan aan oons om daarop voorbereid te zijn en een duidelijke lijn te stellen water wel en wat er niet kan. Dit jaar was er op vrijdagavond al gerommel aan de bar met een dronken Nederlander, heb er weinig behoefte aan om dat met een stel JV-supporters te krijgen eigenlijk. Als die voetbal komen kijken op vrijdag wordt het erg lastig om ze daarna de deur te wijzen.


Image

Daarmee haal je alles neer. Dus de gemiddelde Verstappen fan moet ook wel op afstand zijn te houden.

Author:  Bartus [ Sat Dec 29, 2007 00:15 ]
Post subject: 

Pieter wrote:
Een Nederlandse fan die online op zoek gaat naar info over Le Mans, kan zomaar op ons stuiten en besluiten eens een kijkje te nemen met de rest van de busgenoten. Zeker als daar ook nog eens voetbal te zien is.


Zal ik jullie even helpen.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Bartus(die en uitstekende methode kent)

Author:  Stranger [ Sat Dec 29, 2007 00:50 ]
Post subject: 

waarom ben ik nu bang dat je een link op verstappen.nl gaat plaatsen?

Author:  Dirk3D [ Sat Dec 29, 2007 02:09 ]
Post subject: 

ik ken de vriend in het zwembad van 2005 nog wel

enne,
het feest toegang verhaal gaan we toch tackelen met wat maatregelen in 2008? die moeten we gewoon strikt handhaven

Author:  sandervd [ Sat Dec 29, 2007 11:13 ]
Post subject: 

Bartus wrote:
Ach...als ze er een Fransman bij in drukken zal dat vast geod komen, of wellicht een extra ringtje in de restrictor, de ACO kan volgens mij nachtmerries krijgen van een LMP2 die een petroleumstel op de hielen zit of erger. Ben erg benieuwd hoe/of ex-lieveling Porsche weer in de hypocriete Franse armen wordt gesloten....

Bartus(die Jan ooit ook plots zomaar zo'n Frans ventje aan boord zag trekken)


Ja denk je nou echt dat dat ding zomaar in haar eerste jaar gaat scoren op Le Mans? Heel andere baan (waar topsnelheid telt) dan de Mickey Mouse circuits in de ALMS. Met een nieuw (niet fabrieks-)team, een nieuwe auto, en 1 rijder met LMP-ervaring. Enne, ze rijden dit jaar met een 10 liter kleinere tank in de P2's...).

Author:  Pieter [ Sat Dec 29, 2007 12:15 ]
Post subject: 

Overall kunnen ze het wel shaken natuurlijk, zeker op Le Mans en zeker met de kleinere tank. Daarnaast schijnt de RS Spyder een nogal ingewikkeld beestje te zijn waar je niet 1-2-3 snel mee bent. De Dyson Porsche was dit jaar ook niet geweldig in het ALMS. Misschien is dat een graadmeter voor hoe ze het zullen doen?

Author:  Bartus [ Sat Dec 29, 2007 13:35 ]
Post subject: 

sandervd wrote:
Bartus wrote:
Ach...als ze er een Fransman bij in drukken zal dat vast geod komen, of wellicht een extra ringtje in de restrictor, de ACO kan volgens mij nachtmerries krijgen van een LMP2 die een petroleumstel op de hielen zit of erger. Ben erg benieuwd hoe/of ex-lieveling Porsche weer in de hypocriete Franse armen wordt gesloten....

Bartus(die Jan ooit ook plots zomaar zo'n Frans ventje aan boord zag trekken)


Ja denk je nou echt dat dat ding zomaar in haar eerste jaar gaat scoren op Le Mans? Heel andere baan (waar topsnelheid telt) dan de Mickey Mouse circuits in de ALMS. Met een nieuw (niet fabrieks-)team, een nieuwe auto, en 1 rijder met LMP-ervaring. Enne, ze rijden dit jaar met een 10 liter kleinere tank in de P2's...).


Het is maar welke betekenis je aan het woord scoren wilt vastknopen, het LMP2 veld was de afgelopen jaren écht een lachertje met een aantal doorfokte hobbyisten op de entry-list, In hun klasse moeten ze het dus zeker goed kunnen doen. Overall heb ik de laatste jaren opvallende klasseringen gezien voor het GT1 veld, puur op basis van betrouwbaarheid. Die faktor lijkt mij met een auto van twee jaar oud ook in het voordeel van de Porsche(s) te spreken, waarbij ze een klap sneller zijn dan de GT1's. De Audi's en Peugeots gaan op na Tertre Rouge aan de horizon verdwijnen maar als het nat winnen de LMP2 dat terug in het bochtige gedeelte. Ik ben dus wat minder stellig dan jij, maar vooralsnog hoeven we ons nergens zorgen over te maken want ze zitten nog niet in de lucky fifty... 8)

Bartus(die wél veel "nieuwe" bezoekers verwacht)

Author:  Stranger [ Sat Dec 29, 2007 15:14 ]
Post subject: 

In de ALMS waren het enkel de Penske wagens die de Audi's het vuur aan de schenen legden. Dat waren de wagens met fabriekscoureurs en veel technische ondersteuning vanuit Weissach. De andere twee Porsches, die van Dyson Racing, kwamen nou niet echt in de buurt.

Op Le Mans heb je waarschijnlijk twee privateer Porsche teams die het, zoals het er nu naar uitziet, zonder ondersteuning van fabriekscoureurs moeten gaan doen. Daarnaast is Le Mans inderdaad iets heel anders dan het gemiddelde (straten)circuit in de VS waar de Audi's geen optimaal gebruik kunnen maken van het enorme koppel dat de R10 heeft.

P.S.
Lucky fifty? Maak daar maar 55 van hoor...

Author:  knetter [ Sun Dec 30, 2007 21:44 ]
Post subject: 

Ik zag dat Jos Verstappen in de Telegraaf al heeft lopen beweren dat ie Le Mans gaat rijden, hoezo de huid verkopen.....Zucht, veranderd die vent dan ook nooit!

Knetter (die een scherpschutter geweer meeneemt naar Le Mans als Jos daar gaat rijden, de heuvel om vanaf te schieten weet ik al :D )

Author:  Hubertus C [ Sun Dec 30, 2007 21:49 ]
Post subject: 

Pff, aan die collumn af te lezen verheugt hij zich meer op Le Mans dan op de hele LMS.
Ik voorzie een rel en hoop gezeik binnen het team als ze niet naar Le Mans mogen :x

Author:  Stranger [ Sun Dec 30, 2007 23:43 ]
Post subject: 

op het verstappen forum staan ook weer berichten over champcar test op sebring. Mocht hij daar ook gaan rijden dan mist ie sowieso twee le mans series races. 1 daarvan valt samen met champcar op Assen.

Author:  man behaving badly [ Mon Dec 31, 2007 09:43 ]
Post subject: 

Bartus wrote:
sandervd wrote:
Bartus wrote:
Ach...als ze er een Fransman bij in drukken zal dat vast geod komen, of wellicht een extra ringtje in de restrictor, de ACO kan volgens mij nachtmerries krijgen van een LMP2 die een petroleumstel op de hielen zit of erger. Ben erg benieuwd hoe/of ex-lieveling Porsche weer in de hypocriete Franse armen wordt gesloten....

Bartus(die Jan ooit ook plots zomaar zo'n Frans ventje aan boord zag trekken)


Ja denk je nou echt dat dat ding zomaar in haar eerste jaar gaat scoren op Le Mans? Heel andere baan (waar topsnelheid telt) dan de Mickey Mouse circuits in de ALMS. Met een nieuw (niet fabrieks-)team, een nieuwe auto, en 1 rijder met LMP-ervaring. Enne, ze rijden dit jaar met een 10 liter kleinere tank in de P2's...).


Het is maar welke betekenis je aan het woord scoren wilt vastknopen, het LMP2 veld was de afgelopen jaren écht een lachertje met een aantal doorfokte hobbyisten op de entry-list, In hun klasse moeten ze het dus zeker goed kunnen doen. Overall heb ik de laatste jaren opvallende klasseringen gezien voor het GT1 veld, puur op basis van betrouwbaarheid. Die faktor lijkt mij met een auto van twee jaar oud ook in het voordeel van de Porsche(s) te spreken, waarbij ze een klap sneller zijn dan de GT1's. De Audi's en Peugeots gaan op na Tertre Rouge aan de horizon verdwijnen maar als het nat winnen de LMP2 dat terug in het bochtige gedeelte. Ik ben dus wat minder stellig dan jij, maar vooralsnog hoeven we ons nergens zorgen over te maken want ze zitten nog niet in de lucky fifty... 8)

Bartus(die wél veel "nieuwe" bezoekers verwacht)


Doelstelling ACO:

Snelste ronde LMP1: 3:30
Snelste ronde LMP2: 4:00

Rijd je te snel, wordt je restrictor angepast. Porsche gaat dus niet winnen.

Author:  Dirk3D [ Mon Dec 31, 2007 13:20 ]
Post subject: 

Hubertus C wrote:
Pff, aan die collumn af te lezen verheugt hij zich meer op Le Mans dan op de hele LMS.
Ik voorzie een rel en hoop gezeik binnen het team als ze niet naar Le Mans mogen :x


inderdaad... dat wordt nog een mooi verhaal...

Author:  Stranger [ Mon Dec 31, 2007 16:41 ]
Post subject: 

man behaving badly wrote:
Doelstelling ACO:

Snelste ronde LMP1: 3:30
Snelste ronde LMP2: 4:00

Rijd je te snel, wordt je restrictor angepast. Porsche gaat dus niet winnen.
LMP1 3:30, LMP2 3:45 en aangezien zowel Audi als Peugeot dit jaar al geregeld onder die 3:30 zat is de ACO al naar nieuw regeltjes aan het kijken...

Technical Regulations for Prototype wrote:
19.2 Réduction in performances LMP1 et LMP2 :
The ACO is considering a reduction in performances in LM P1 and LM P2 for safety reasons, given the fact that the 3m 30s barrier was breached in the 2007 race.
Discussions with the entrants will begin in 2008 to introduce such measures in 2009 or 2010.
The modifications to be made will apply mainly to the bodywork, the wings and the air restrictors, so that the LM P1 cars’ times will not dip under 3m 30s over a lap of the Le Mans circuit.

Author:  Stranger [ Mon Dec 31, 2007 16:42 ]
Post subject: 

Overigens haalt Verstappen in de recente editie van GTO Magazine flink uit naar Spyker...maak je vrienden mee.

Quote:
’Spyker Cars? Zo’n auto kan ik ook bouwen. Je koopt ergens een motor en neemt een aluminium chassis. Ik begrijp het wel, ze wilden iets exclusiefs op poten zetten. Beetje poeha hier en poeha daar. Met een half oog doorzie ik dat.’
http://www.gto-magazine.nl/magazine.php?ID=481&cache=no

Author:  knetter [ Mon Dec 31, 2007 16:43 ]
Post subject: 

Vreinden? Heeft ie toch niet en zal ie ook nooit krijgen :D

Author:  Dirk3D [ Mon Dec 31, 2007 16:46 ]
Post subject: 

huub is toch zijn vriendje :D

Author:  knetter [ Mon Dec 31, 2007 16:47 ]
Post subject: 

holmaatje toch? :x

Author:  LangTall [ Mon Dec 31, 2007 17:24 ]
Post subject: 

Dat beetje poeha hier en daar heeft ie zelf natuurlijk helemaal geen last van he. :roll:

Author:  Hubertus C [ Mon Dec 31, 2007 17:33 ]
Post subject: 

Quote:
Met een half oog doorzie ik dat.’

Ik denk dat we de oorzaak van veel van zijn problemen hebben. Open je ogen Jos, en hopelijk krijg je dan in t nieuwe jaar een grote dosis realiteitsbesef :up:

Author:  Maximum [ Mon Dec 31, 2007 18:11 ]
Post subject: 

1 oog gericht op de grindbak .

1 oog op het circuit.

Heb ooit gehoord dat bij Le mans elke auto 2 stoelen moet hebben vanwege een oude regel.

Kan bij Jos dan mooi die Labrador zitten om hem de weg te wijzen.



.

Author:  Dirk3D [ Mon Dec 31, 2007 18:20 ]
Post subject: 

Maximum wrote:
1 oog gericht op de grindbak .

1 oog op het circuit.

Heb ooit gehoord dat bij Le mans elke auto 2 stoelen moet hebben vanwege een oude regel.

Kan bij Jos dan mooi die Labrador zitten om hem de weg te wijzen.



.


hehe mooi geformuleerd :D

Author:  Petra [ Mon Dec 31, 2007 19:34 ]
Post subject: 

Maximum wrote:
Heb ooit gehoord dat bij Le mans elke auto 2 stoelen moet hebben vanwege een oude regel.

Kan bij Jos dan mooi die Labrador zitten om hem de weg te wijzen.


Of een rij-instructeur :D

Author:  Hubertus C [ Thu Jan 03, 2008 00:48 ]
Post subject: 

Of Max Verstappen

Page 2 of 3 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/