Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Car Racing » 24 uur van Le Mans

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
 Post subject: Le Mans 2011
 Post Posted: Tue May 31, 2011 18:29 
Serious Drinker

Het is alweer eind mei en dat betekend dat het bijna tijd is om naar LeMans af te reizen, joepiieee :worship:

Nadat ik tijdens de testdag al heb genoten van het racegweld en de (toch) verrassende winst van Peugeot op Spa live heb gezien, wordt het nu tijd voor het echte werk.
En zoals het een Franse organisatie betaamd is er zo kort voor de race nog wat aan het reglement gesleuteld.
Nou denk ik dat het dit keer niet zo heel veel impact zal hebben, maar toch.
Voornaamste doel: de 'oude' LMP1 auto's ietsje sneller maken, en de 'oude' LMP2 auto's ietsje langzamer. Alles naar aanleiding van de resultaten op Spa.
Het hele verhaal in het Nederlands kun je hierzo vinden:
http://www.lemans24uur.nl/2011/05/balan ... more-11583

Zoals ik de afgelopen jaren ook heb gedaan ben ik van plan om woensdag voorafgaand aan de race te vertrekken, zodat je de eerste avondtrainingen al kan meepikken.
En op zondagmiddag/avond na de race weer huiswaarts te keren.
Wie vertrekken er ook op woensdag? Of wellicht al eerder?
(nee, ik ga niet met een camper, en ook geen wildkampeeractie op de Peripherique gepland :( )
En heeft er iemand een indeling van de plekken op Maison Blanche?
Ik heb dit jaar tickets voor vak K, maar geen idee waar dat is op MB.

Profile  

Post subject: Re: Le Mans 2011
 Post Posted: Tue May 31, 2011 19:00 
full addict

Wij gaan allemaal op woensdag, dus wie weet komen we je weer tegen onderweg, hopelijk niet midden op de peripherique met een kapotte camper. Wij staan op M en N ergens rond plaats 40, dus kan zijn dat je dichtbij staat.

Profile  

Post Posted: Tue May 31, 2011 20:16 
Chef ballen draaien

en volgens mij gaan we allemaal op maandag terug voorlopig, is toch een vrije dag!

Profile  

Post Posted: Tue May 31, 2011 20:21 
absolute drunk

Geen grapjes over Campers op de peripherique.

Ik moet er weer overheen met een aanhanger.

Profile  

Post Posted: Sun Jun 05, 2011 21:54 
Serious Drinker

Nu de eerste scrutineeringdag erop zit kunnen we er toch wel vanuit gaan dat de startlijst zoals die nu gepubliceerd is de definitieve lijst is.
De Nederlanders waarvoor we dit jaar kunnen duimen:

1. Jan Lammers, Hope Racing, LMP1, startnummer 5
2. Jeroen Bleekemolen, Rebellion Racing, LMP1, startnummer 12
3. Jaap van Lagen, Prospeed Competition, LM GTE Pro, startnummer 75
4. Oskar Slingerland, Lotus Jetalliance, LM GTE Pro, startnummer 64

wat plaatjes uit eigen archief om het 'spotten' te vereenvoudigen ;)

Jan's hybride auto @ LeMans testdag 2011
Image

Jeroen @ LeMans testdag 2011
Image

Jaap van Lagen's auto @ LeMansSerie race op Spa
Image

Oskar Slingerland @ LeMans testdag 2011
Image

Profile  

Post Posted: Sun Jun 05, 2011 22:20 
Chef ballen draaien

en Xavier Maassen!

maar die heeft misschien een belgische vlag naast zijn naam?

Profile  

Post Posted: Sun Jun 05, 2011 23:04 
Serious Drinker

Dirk3D wrote:
en Xavier Maassen!

maar die heeft misschien een belgische vlag naast zijn naam?

Yep, die wordt uitgemaakt voor Belg :D
Nou maken de Fransen Oskar Slingerland ook voor Duitser uit, dus voor wat het waard is:

Xavier Maassen rijdt voor JMW Motorsport met een Ferrari 458Italia in de LM GTE Pro met startnummer 66.

'zijn' auto @ Spa
Image

Profile  

Post Posted: Mon Jun 06, 2011 00:29 
full addict

Ik heb ergens een 'spotters guide' gevonden, plaatjes zijn alleen wat groot. Als ik er aan denk print ik ze uit op A3 en neem ik ze mee. :)

Last edited by LangTall on Sat Jun 18, 2011 21:24, edited 1 time in total.
Heb de attechments er weer uit gehaald, dat laden was wel erg irritant.

Profile  

Post Posted: Mon Jun 13, 2011 18:19 
full addict

wasmachine aan, foto's worden omgezet. het was weer geweldig. Allemaal bedankt voor een prima tijd

Profile  

Post Posted: Mon Jun 13, 2011 18:52 
Chef ballen draaien

zo, ook weer thuis!

goeie trip terug gehad, enorm veel lol op Le Mans, nieuwe mensen ontmoet, oude bekenden gezien, toprace met als afsluiter een F1 toetje, wat wil een mens nog meer!

bedankt allen voor de fijne week, goeie zin en de vlekkeloos (voor ons) verlopen week

jammer dat de topic starter zelf weer met "shit" te maken kreeg.

hoe is het afgelopen met de diefstal?

Profile  

Post Posted: Mon Jun 13, 2011 18:59 
absolute drunk

Na een 10 uur rit weer veilig thuis. ( 18.45u )

Zooi uitzoeken en terugbrengen naar shramof gebeurt morgen wel.

Eerst even een halve liter wegtikken om het af te leren.

.

Profile  

Post Posted: Mon Jun 13, 2011 20:03 
full addict

Was om 16:15 thuis, overal braaf aan de snelheid gehouden en 2 stops gemaakt voor koffie. Bedankt u allen voor de mooie dagen samen. Het was voor Ingrid erg wennen in het begin, maar ze heeft zich toch prima vermaakt. :)

Profile  

Post Posted: Mon Jun 13, 2011 20:37 
Meister Zaufer

Ik was om 7 uur thuis... Met dank aan MBB, die me op het station in Maastricht af heeft gezet.
Ook onze reis is gladjes verlopen.

En uiteraard iedereen nogmaals bedankt voor het gezellige weekend!

Profile  

Post Posted: Mon Jun 13, 2011 22:42 
smooth wine drinker

Ik was pas om 19:30 uur thuis. Voornamelijk vanwege omweg via Zeeland om de zoon van Paddy op te pikken. Onderweg in Frankrijk kwamen we de ons bekende legergroene engelse truck nog tegen. Stond een paar honderd meter voor een bezinepomp zonder benzine. Na een korte begroting de reis hervat (zij hadden inmiddels al benzine gehaald). De wasmand meurt vreselijk, zal wel door mijn sokken komen....

Profile  

Post Posted: Tue Jun 14, 2011 08:46 
Meister Zaufer

Wat dacht je van mijn wasmand??
Met vier paar goed doorweekte sokken.

Ik ben gelukkig zo verstandig geweest om dat meteen in de week te mikken.

Profile  

Post Posted: Sat Jun 18, 2011 14:19 
Serious Drinker

Le Mans 2011

Woensdagochtend 8 juni 08.45u: nou, dag schat, dag kleine held, doei.
Met een kus neemt Rob afscheid van vrouw en kind nadat we onze bagage in mijn auto hadden geladen en een bakkie pleur naar binnen hebben gemikt.
Het was prima reisweer; niet al te hoge temperaturen en geen verblindend zonlicht.
Een rustige en aangename autorit naar het zuiden volgde.
Zowaar ook zonder noemenswaardig oponthoud, zelfs bij Antwerpen en Parijs konden we onze minutenvoorsprong op de TomTom tijd handhaven.
La Sarthe, Le Mans, een vertrouwd weerzien van een bekende omgeving waar ik enkele weken ervoor ook al was voor de testdag
viewtopic.php?f=7&t=1594&start=100
Voor goede vriend Rob was het na 2 jaar een aangenaam weerzien ndat hij vorig jaar noodgedwongen moest afhaken
viewtopic.php?f=7&t=1588
Bij aankomst op het circuitterrein werden we als vanouds keurig naar ons plekkie op de Maison Blanche camping gedirigeerd.
Onze plek lag dit jaar ietsje verder van de baan af, maar dat bleek achteraf wel zo comfortabel.
En een uitzicht op de baan vanuit je tent of vanaf een camperdak hadden we dit jaar toch niet nodig, de camper is immers ter ziele, en een beetje nachtrust kan ook geen kwaad.
De trainingen op woensdag en donderdag verliepen voorspoedig, waarbij ik enkele fraaie plaatjes heb geschoten zowel langs de baan als in de paddock.
Maar vooral het aangename weerzien met groepen bekenden was erg leuk.
De Nederlandse baanmarshalls, de bekende fotografen en uiteraard de DfH groupies.
Net als de kennismaking met 'nieuwe' autosportvrienden, op de camping en langs de baan.
De vrijdag boodt zoals gewoonlijk de mogelijkheid om een rondje pitstraat te doen alsmede een bezoekje aan het gehucht St.Saturnin, wat traditiegetrouw wordt overspoeld door Engelse supporters.
Inmiddels was de dag al ver gevorderd alvorens we naar het stadscentrum reden voor de rijdersparade.
Waar het ieder jaar dezelfde vermakelijke taferelen en plaatjes oplevert, en waarna we steevast een bezoekje brengen aan de locale pizzaboer (een absolute aanrader).
De start van de racedag werd voor mij een wat afwijkende invulling, de mogelijkheid om op de startgrid terecht te komen liet ik niet lopen.
En glipte door de controles heen en kon zodoende naar hartelust fotograferen op de startopstelling; de prachtige gridgirls, de rijders, de wagens, maar ook iconen als Henri Pescarolo, Jacky Ickx, Sir Stirling Moss, Jean Todt etc etc etc.
De start van de race beleefde ik dit keer vanuit de pitbox van RebellionRacing, het team waar de Nederlander Jeroen Bleekemolen voor uitkwam.
Een leuke ervaring om de spanning bij de monteurs en personeelsleden te zien en om de eerste pitstops van zeer dichtbij mee te maken.
Dit jaar boodt de start weinig chaos of spektakel, maar wat werd er hard gereden zeg.
Ondanks het verlies van zo'n 150 paarden voor de Audi's, waren ze bijzonder snel en samen met de Peugeots veruit dominant op de rest van het veld.
Totdat er geknaagd werd aan de Audi-boom; McNish viel uit door een gigantische crash onderaan de Dunlop brug en luidde daarmee de eerste lange safety car periode in.
Achteraf hoorden we wat de belangrijkste oorzaak was voor het ruim 1 uur durende oponthoud: de organisatie kreeg het voor elkaar om pas na 25 minuten een reparatievrachtwagen ter plekke te hebben om de gehavende vangrail te hertellen. Tja, het blijven Fransozen he.
Maar het kon dunnetjes over gedaan worden toen rond een uurtje of elf 's avonds de tweede Audi heftig crashte.
Gelukkig kon ook hier de rijder ongedeerd uitstappen.
De reparatieploegen daarentegen hadden d'r lesje nog niet helemaal geleerd, de safetycarperiode duurde nu maar liefst 2,5uur.
Dat de Fia en de ACO nu toenaderin hebben gezocht zou wel eens kunnen resulteren in een betere organisatie in zulke situaties, hoop ik.
Want mijns inziens kun je eenvoudigweg de reparatietrucks standby houden in de paddock, en in geval van crashes ze onder begeleiding van een safety car over de baan naar de onheilsplek kunnen laten rijden.
Dat scheelt een hoop oponthoud door de publiekszones en er kan sneller weer geraced worden.

Zondag 12 juni begon voor mij als een vrijdag de 13e en wel als één van de zwarte pagina's uit m'n autosportleventje.
Nadat ik om 3 uur 's nachts m'n slaapzak had dichtgeritst en de wekker 2 uurtjes later alweer z'n best deed mij wakker te maken ontdekte ik dat m'n meest waardevolle tas was gestolen !
Daarin zaten o.a. paspoort, rijbewijs, cash geld, pinpas, creditcard, klein fototoestel, groot fototoestel, lenzen, batterijen, oordoppen, etc etc
Maar bovenal m'n geheugenkaarten met m'n foto's . . . dus ook dit jaar geen foto's van het jaarlijks autosporthoogtepunt :(
Het materiaal is te vervangen, zij het met heel veel (papier)geduld, tijd en geld, maar mijn foto's met alle persoonlijke emoties er omheen ben ik kwijt en dat steekt het meest.
Dus weg zijn de plaatjes bij de Dunlopbrug met kersenrode remschijven, de gridfoto's, de foto's met alle helden, de sfeerplaatjes op de campings en de kermis, enzovoort enzovoort
Er is een gezegde dat luidt; 3 maal is scheepsrecht, ik hoop van harte dat ik het volgend jaar mag meemaken om thuis te komen van een probleemloze LeMans met vele fraaie foto's als aandenken.
Wie gaat er mee?

PS
De aangifte bij de Franse security en politie ging boven verwachting soepel en snel, mede dankzij onze locale vriend JeanClaude die me erbij vergezelde.
De aangifte en ambtenarij in NL daarentegen kostte behoorlijk veel tijd en geduld.
Hoe de financiele kant van het verhaal afloopt met de verzekeringsmaatschappij heb ik nog geen zicht op, wordt vervolgd.

Profile  

Post Posted: Sat Jun 18, 2011 20:11 
Chef ballen draaien

bedankt voor je update

heel veel sterkte gewenst, ik hoop van ganser harte dat je volgend jaar eindelijk een keer een probleemloze Le Mans week kan ervaren

misschien toch bij ons blijven staan?

groet,

DJ

Profile  

Post Posted: Sun Jun 19, 2011 19:02 
Meister Zaufer

Hey Arjan,

Allereerst bedankt voor je mooie verhaal!

En wanneer houdt het bij jou eens op met ongeluk regenen? Ik begin bijna te denken dat je de tweelingbroer van Donald Duck bent.
En wat Dirk al zegt: Volgend jaar misschien toch maar eens bij ons komen staan?

Profile  

Post Posted: Mon Jun 20, 2011 20:14 
Serious Drinker

De pechduivel probeert al 2 jaar achtereen vrienden met me te worden, maar ik wil m niet :!:
Als goed gezelschap de remedie is; volgend jaar met z'n allen tegelijk MB kaarten inkopen.

Enig zicht op termijn voor vervanging van t materiaal heb ik nog niet, hangt sterk af van de verzekeringsmaatschappij(en).
Maar als ze heel erg snel zijn en ik deze week nog een nieuw set kan kopen, dan gaat mijn gedachte uit naar een revanche-weekend: de 24h van Nurburgring a.s. weekend.

Wordt vervolgd.

Profile  

Post Posted: Mon Jun 20, 2011 21:24 
full addict

Zou mooi zijn als de verzekeringsmaatschappijen zo snel zouden werken. Wij hebben voor volgend jaar 10 mb in bestelling bij ticket en travel. Je kunt gerust aansluiten.

Profile  

Post Posted: Wed Jun 29, 2011 21:36 
Serious Drinker

Gedeeltelijk goed nieuws:
De verzekering heeft toegezegd ui te keren en heeft het deze week ook daadwerkelijk al gedaan !
Hulde voor zo'n snelle afhandeling.
Domper blijft dat ik natuurlijk weer geen foto's heb van deze editie, maar in ieder geval weer het geld om hetzelfde materiaal aan te schaffen.
Nu de reisdocumenten / papieren / klein materiaal bij de reisverzekering nog vergoed zien te krijgen . . .

Profile  

Post Posted: Wed Jun 29, 2011 21:49 
Meister Zaufer

Gedeeltelijk goed nieuws idd.

Nu de rest nog... Dat zal nog wel een fijne papierrommel worden...
Succes!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 

Board index » Car Racing » 24 uur van Le Mans